Dobry początek nowego sezonu grzybowego 2013

W końcu nadszedł czas na pierwsze grzybobranie w 2013 roku. Po przerwie zimowej i kilku miesiącach męczącego oczekiwania nadszedł czas na wyprawę do lasu i pierwsze wspomniane wyżej grzybobranie. Na pierwsze grzybobranie tego roku wybrałem las liściasty gdzie co roku pojawiają się pierwsze kurki, borowiki szlachetne, usiatkowane oraz ceglastopore. Wybór okazał się słuszny. wybrana miejscówka okazała się strzałem w dziesiątkę. Udało mi się trafić w samą porę, bo jeszcze jeden, dwa dni i z znalezionych dużych borowików nic by nie było. Był to ostatni moment na ich zbiór. W sumie to się nie spodziewałem takiego udanego zbioru. Razem znalazłem ok. 18 borowików w tym większość sporych rozmiarów. Co mnie bardzo w tym zdziwiło to fakt iż nie były wszystkie z lokatorami. W sumie z całego kosza borowików odpadło może 1/3, głównie robaczywe trzony. Reszta okazała się dobra i oczywiście poszła na suszarkę. Po za borowikami znalazłem też trochę kurek z których była pyszna jajecznica na kolacje oraz jednego podgrzybka brunatnego :) Tak więc pierwsze w tym roku grzybobranie na pewno na duży plus. Ogólnie to w tym roku jak an razie pogoda jest dosyć sprzyjająca, jest ciepło i padają nawet obfite deszcze co kilka dni, oby tak dalej...

Brak komentarzy:

Prześlij komentarz